Slavkov u Brna, 29. června 2016 – Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry na celkem třech úsecích železniční trati vedoucí z Brna do Uherského Hradiště, která je součástí tzv. Vlárské dráhy. Hlavním cílem těchto projektů bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.
Realizovány byly tyto projekty:
Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku odb. Brno-Černovice – Brno-Slatina
Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku Šlapanice (mimo) – Blažovice (včetně)
Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku Blažovice – Nesovice
V rámci projektů byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku, nástupišť, mostních objektů, propustků a železničních přejezdů. V úsecích odb. Brno-Černovice – Brno-Slatina a Šlapanice (mimo) – Blažovice (včetně) bylo díky zlepšení jejich parametrů možné zvýšit traťovou rychlost až na 100 km/h.
„Realizace stavebních prací na frekventované trati Brno – Uherské Hradiště přispěla především ke zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti provozu. Cestující potěší i zkrácení jízdních dob a možnost pohodlnějšího a bezpečnějšího pohybu na upravených nástupištích,“ shrnul přínosy staveb generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Všechny uvedené projekty výrazně přispějí ke zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem bude zvýšení bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku odb. Brno-Černovice – Brno-Slatina činily 383 647 912 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 292 390 865 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti OHL ŽS, a.s. a Subterra a.s.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku Šlapanice (mimo) – Blažovice (včetně) činily 599 073 931 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 452 657 656 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti Subterra a.s., OHL ŽS, a.s., a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku Blažovice – Nesovice činily 1 024 805 059 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 793 188 021 Kč. Zhotoviteli stavby byly společnosti OHL ŽS, a.s. a Subterra a.s.
Národní financování všech uvedených projektů zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.
Název stavby | Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku odb. Brno-Černovice – Brno-Slatina |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel | OHL ŽS, a.s. a Subterra a.s. |
Termín zahájení | 9/2015 |
Termín dokončení | 12/2015 |
Celkové náklady stavby | 383 647 912 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 292 390 865 Kč |
Název stavby | Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku Šlapanice (mimo) – Blažovice (včetně) |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitelé | Subterra a.s. OHL ŽS, a.s. FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s. |
Termín zahájení | 9/2015 |
Termín dokončení | 5/2016 |
Celkové náklady stavby | 599 073 931 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 452 657 656 Kč |
Název stavby | Trať 340 Brno – Uherské Hradiště v úseku Blažovice – Nesovice |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel | OHL ŽS, a.s. a Subterra a.s. |
Termín zahájení | 8/2015 |
Termín dokončení | 2/2016 |
Celkové náklady stavby | 1 024 805 059 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 793 188 021 Kč |
Zdroj: Tisková zpráva SŽDC