Brno, 28. června 2016 – Správa železniční dopravní cesty zmodernizovala traťový úsek mezi Brnem-Maloměřicemi a Brnem-Židenicemi. Hlavním přínosem projektu je především zvýšení traťové rychlosti a zajištění většího pohodlí a bezpečnosti cestujících.
Modernizace úseku, který je součástí tratí Brno – Česká Třebová a Brno – Havlíčkův Brod, zahrnovala rekonstrukci železničního svršku a spodku, modernizaci napájecího a trakčního vedení, výstavbu protihlukových stěn, rekonstrukci mostních objektů a propustku a zrušení podchodu ve stanici BrnoMaloměřice.
„Jedním z největších přínosů realizovaných stavebních prací je zvýšení traťové rychlosti a tedy i zkrácení jízdních dob, které zajisté potěší cestující. Ve směru na Havlíčkův Brod se nyní může jezdit rychlostí 90 až 110 kilometrů za hodinu, směrem na Českou Třebovou dokonce až 115 kilometrů za hodinu.“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí stavby na tři kilometry dlouhém úseku bylo také posílení bezpečnostních prvků. Došlo k modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati i v odbočce Brno-Židenice.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (včetně) – Brno Židenice (mimo) činily 745 265 874 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 580 076 176 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti PROMINECON CZ a.s., Ridera Stavební a.s a Železničné stavby, a.s. Košice.
Název stavby | Modernizace traťového úseku Brno Maloměřice (včetně) – Brno Židenice (mimo) |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitelé | Ridera Stavební a.s. PROMINECON CZ a.s. Železničné stavby, a.s. Košice |
Termín zahájení | 02/2015 |
Termín dokončení | 05/2016 |
Celkové náklady stavby | 745 265 874 bez DPH |
Plánovaný příspěvek EU | 580 076 176 Kč |
Zdroj: Tisková zpráva SŽDC