Za nádražím budoucnosti – komentovaná prohlídka

Dokážete si představit, že v Brně nasednete na vlak a dojedete jen s jedním přestupem třeba do Paříže? Že bude autobusové i vlakové nádraží na jednom místě a budete u něj mít možnost bez problémů zaparkovat? Že Brno získá novou čtvrť s nádražím, za které se nebudeme muset stydět?

Pojďte s námi nahlédnout do budoucnosti – projděte se místy, kde jednou budou parky, nové byty, kanceláře, obchody…

Během komentované prohlídky připravené odborníky Kanceláře architekta města Brna a brněnského magistrátu získáte konkrétní představu o nové čtvrti, jejím propojení s historickým jádrem i řekou Svratkou a o všech výhodách, které Náš novej nádr přinese.

Termín: 17.11.2018 v 10:00 a 24.11.2018 v 14:00

Očekávaná délka procházky bude 90 až 120 minut a ujdeme 4,5 km. Část trasy povede po nezpevněné cestě.

Vstupné zdarma – registrace předem nutná
https://kopemezabrno.cz/nadrazi/

Aktuálně

  • Koordinátorka Baltsko-jaderské cesty navštívila Brno

    19. března 2019 – O jihomoravské části Baltsko-jaderského koridoru přijela se zástupci Brna diskutovat jeho evropská koordinátorka Anne Elisabet Jensen. Po svém jmenování v polovině minulého roku takto postupně objíždí jednotlivé země dopravního koridoru, který spojuje sever Polska s jaderským pobřežím

  • Aktuální plány na modernizaci vlakové dopravy v Brně

    8. března 2019 – Jak bude vypadat nové hlavní nádraží u řeky? Jak se promění veřejná prostranství v okolí dolního nádraží? A jaké další stanice čeká modernizace? Nejen nad těmito otázkami se ke konci minulého týdne setkali zástupci Kanceláře architekta města Brna

  • Město a další partneři stvrdí spolupráci při přípravě realizace nového nádraží memorandem

    6. březen 2019 – Výstavba nového nádraží, která zahrnuje komplexní přestavbu železniční infrastruktury i výstavbu nové čtvrti v jižní části města, je jedním z nejvýznamnějších projektů na území města Brna. Na jeho přípravě je potřebná spolupráce mnoha stran. Proto bude podepsáno Memorandum o spolupráci při přípravě a realizaci modernizace železničního

  • SŽDC akceleruje přípravu dalších významných investičních akcí

    14. únor 2019 – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zařadila do plánu přípravy další důležité investiční akce, mezi které patří modernizace prvních částí brněnského železničního uzlu, zdvoukolejnění úseku Branický most – Krč – Spořilov v Praze či rekonstrukce stropu nové

  • Nové vedení města pokračuje ve spolupráci při přípravě stavby nového nádraží

    22. leden 2019 – Dnes se uskutečnilo na Ministerstvu dopravy další setkání členů řídicího výboru Železničního uzlu Brno. V rámci jednání, na kterém se představilo nové vedení města Brna, bylo potvrzeno, že všechny zúčastněné strany, tedy Ministerstvo dopravy ČR, Správa železniční dopravní cesty, Státní fond

Varianta Řeka

Přestavba uzlu s nádražím u řeky

Rozšířená koridorová trať projde městem v poloze stávajícího nákladního průtahu. Nové osobní nádraží bude vybudováno podél ulice Rosické v blízkosti řeky Svratky asi 800 metrů jižně od stávajícího nádraží.

Více o variantě

Varianta Petrov

Přestavba uzlu s nádražím pod Petrovem

Rekonstruovány budou trati osobního i nákladního průtahu městem. Nové osobní nádraží bude vybudováno v blízkosti křižovatky Nových sadů, Nádražní, Husovy a Hybešovy ulice asi 300 metrů západně od stávajícího nádraží.

Více o variantě

Nulová varianta

Brno bez moderního nádraží

Pokud nebude vybráno koncepční řešení přestavby a brzy zahájeny stavební práce, hrozí pouhé udržování provozuschopnosti – budou prováděny jen nezbytné opravy havarijního stavu. Potom se Brno moderního nádraží nedočká.

Více o variantě

  • 2002
    • Usnesením Vlády ČR schválena přestavba železničního uzlu Brno v souladu s Územním plánem města Brna.
  • 2005
    • Vyhodnocení vlivu přestavby železničního uzlu Brno na životní prostředí a veřejné zdraví (SEA) s kladným výsledkem pro variantu s nádražím u řeky.

      Vyhodnocení vlivu přestavby železničního uzlu Brno na životní prostředí (EIA) se souhlasným stanoviskem Ministerstva životního prostředí ČR.
  • 2008 - 2010
    • Realizace samostatné stavby Brno – odstavné nádraží – 1. část – I. etapa.
  • 2012 - 2014
    • Správa železniční dopravní cesty zadala zpracování studie Dopracování variant řešení ŽU Brno, jejíž výsledky jsou podkladem pro studii proveditelnosti.
  • 2013
    • Znovuobnovení územního řízení a vydání nového územního rozhodnutí.

      Brněnský železniční uzel a trať Brno–Přerov zařazeny mezi prioritní projekty rozvoje transevropské dopravní sítě (TEN-T) v období 2014–2020.
  • 2015
    • Zahájeny práce na Studii proveditelnosti železničního uzlu Brno. Město Brno a Jihomoravský kraj zastoupeny v řídicím výboru.
  • 2018
    • Ministerstvo dopravy ČR zvolilo k realizaci variantu Řeka a o svém rozhodnutí informovalo vládu.
  • 2030
    • Závazek dokončení hlavních koridorů transevropské dopravní sítě, železniční uzel Brno leží na dvou koridorech.
  • 2041
    • Předpoklad uvedení do provozu vysokorychlostní tratě Praha–Brno jako součásti Rychlých spojení.